31/01/2020


A la classe d'avui, el nostre mestre ens ha explicat tot el que teniem que fer, relacionat amb la pràctica i el text informatiu sobre com anem a treballar la llengua i la cultura a l'aula.

Cal destacar que els fills aprendran els dos idiomas de manera igualitaria a la classe i que l'element cultural es important a l'aula, són multiculturals, i els xiquets han de ser pluriculturals

LA LOMCE SEGÚN TONNUCHI:

L'educació no pot ser competitiva, te que ser cooperativa, ensenyar als xiquets a viure junts i ajudar-se. L'escola encara segueix tenint un paper molt important a nivell social, com per a que es facen coses competitives.
No hi ha disciplines primàries o secundàries, (la d'abans) finalitat completar la formació familiar, els que seguien els estudis eren ben pocs. Encara oferim una escola per a pocs, sent per a tots, per aixó em d'obrir un avanico gran per a oferir grans varietats.
Els anys més importants de les persones, son els primers, es posen els ciments per a contruir el que farem durant tota la vida.
La diversitat es tot el contrari a l'exclussió. El que s'aprèn és molt més important que el que es perd.
L'avaluació es important per a un sistema educatiu, ha de ser una capacitat de medir el progres, no el valor absolut. S'ha d'apoyar als Mestres bons, els que es moguen.
A més, l'educació ha de ser pública prioritariament, per a tots.

PRÀCTICA 2:

Al centre de "Las culturas" de Torrevella, volem que els alumnes es formen a partir d'un sistema educatiu plurilingüe, per a que es desenvolupen i aprenguen tots els idiomes possibles per al dia de demà.

Cal destacar, que el centre consta d'una aula especial, el segón cicle d'educació infantil i educació primària, potenciarà tant el llenguatge escrit com l'oral a les dues llengües cooficials.

Des del centre hem adaptat el programa lingüístic per a que des de l'inici de l'escolarització dels xiquets i xiquetes potencien al màxim les seues habilitats comunicatives tant orals com escrites. A més, al centre no es donarà solament les llengües cooficials, també s'incorporarà al plà la llengua extrangera anglessa.

Les matèries que es donen al centre es dividirán de manera equitativa entre les diferents llengües, però el major percentatge de les assignatures será en castellà, posteriorment en valencià, i finalment amb menys percentatge l'anglés. Aquesta divisió no serà igual a infantil i primaria. Sent en infantil el percentatge del castellà més elevat que a primària, i molt més inferior el percentatge d'anglés a infantil que a primària.

Per a concloure, el principal objectiu del centre és que els alumnes acaben amb un nivell elevat de cadascuna de les llengües que impartim.

Comentarios