02/03/2020


La llengua oral:

"Les llengües no s'aprenen primer i s'usen després. S'usen i és llavors quan s'aprenen. És a dir, s'aprén a parlar parlant."

Llei d'Ús i Ensenyament del Valencia (1983): No està reformada, aleshores perd la seua vigencia, i no es compleix com a tal.

- Doble bilingüe: Xiquet que aprén els dos idiomas alhora.

L'estudi del llenguatge infantil es da des d'almenys quatre disciplines:
- Lingüística
- Psicolingüística
- Ciència cognitiva
- Educació-logopèdia

Components de la parla infantil:
- Fonètica
- Lèxic
- Morfosintaxi
- Pragmàtica

Adquisició i aprenentatge del llenguatge, ambdues alhora són igual d'importants.

Teories de l'adquisició del llenguatge:
- Psicoanalítica
- Conductista
- Innatista
- Constructivista
- Interaccionista
- Connexionista

FUNCIÓ SIMBÒLICA: poder extrapolar, del ara i açí.

Comentarios