09/03/2020
Primerament la clase ha començat amb una xarrada de dues mestres del col·legi "CEIP TEIXERETA IBI" entorn l'immersió lingüística en referencia a l'ensenyament i aprenentatge del procés de lectoescriptura.
La immersió lingüística:
- L.1: llengua materna majoritària i dominant (castellà).
- L.2: llengua minoritària i minoritzada (valencià).
- Objectiu: Potenciament llengua L2.
Aquest programa va dirigit als alumnes que no coneixen el valencià.
Abans el col·legi de les Mestres, hi havia dues línies (castellà i valencià), ara ja no, sols hi ha una línia (90% valencià i 10% anglés).
Quant a l'elecció del centre, creuen que és molt inportant informar a les famílies, resoldre dubtes i ports. A més hi ha una jornada de portes obertes al procés de matriculació.
Són molt importants les reunion informatives per a tranquil·litzar a les famílies dels xiquets.
També han d'explicar el período d'adaptació al centre.
Els xiquets no són conscients de la llengua que es parla al col·legi.
La metodología:
- Hi ha que tindre paciencia, amb els nens que no parlen el valencià, no hi ha d'utilitzar el castellà, sols si no podem fer-nos entendre.
- Fan activitats repetitives per a que els xiquets vagen adaptant-se.
- Utilització de contes, i sobretot cançons, per a que els nens es senten més adaptats i s'ho passen d'allò més bé.
Metodología en l'ensenyament de la llengua:
- FEEDBACK: per a donar el model correcte.
- Mai corregir ni traduir.
- Garantir la relació afectiva.
Activitats:
- Hàbits i rutines (organització espacial i temporal).
- Assemblea: passar llista, calendari, oratge… (activitats acompanyades de cançons que motiven als alumnes i ajuden en l'aprenentatge).
- Treball individual i en gran grup.
- Contes: són un recurs extraordinari, la veu ha de tindre un suport gràfic amb guix, titelles, imatges, llibre… Fer que l'alumne participe, així estimulem l'expressió oral.
- Cançons: també són un recurs extraordinari, les cançons que siguen associades als hàbits, populars, infantessa, de projectes...
- Indiferenciada: escriu imitant les lletres fent palets, espirals, etc.
- Diferenciada: escriu utilitzant només lletres conegudes (normalment del seu nom). Canvia la combinació de les mateixes lletres en cada paraula.
- Sil·làbica amb correspondencia quantitativa: escriu una lletra per cada síl·laba, aquestes lletres no es corresponen amb la paraula.
- Sil·làbica amb correspondencia qualitativa: escriu una vocal o consonant per cada síl·laba. Aquestes lletres ja es corresponen amb la paraula.
- Sil·làbica alfabética: va cada vegada afegint més lletres que corresponen amb les paraules.
- Alfabètica: escriu correctament amb una ortogradia natural.
Comentarios
Publicar un comentario